det var länge sedan...

... jag fick smaka på grus..
Det stämmer, idag åkte jag i backen.
 
Det var genrep idag, när höjdhoppningen skulle in var KM en tickande bomb;)
Det var rätt hög musik och KM blir ju taggad när inte allt är som vanligt på hemma plan.
När vi red fram höll jag upp huvudet eftersom jag visste att hon var taggad. Efter några varv i galopp så hade hon försökt busa men då tog jag bara tag i henne och skänklade på. 
Men en långsida i galopp började hon bocka, jag tog upp huvudet och sparkade på. Men hon fortsatte direkt efter och gör ett skruv-bocksprång! Jag flög åt sidan, haha, inget mer med det. Men KM var verkligen på bus humör och fortsatte galoppera runt och bocka som en tok;) Tillslut fick vi tag på henne och jag hoppade upp och fortsatte. Man blir lite grinig och sur på henne när hon gör så. Men sånt man får ta, dom är ju trottsallt levande djur.
 
Vi får se hur det går på julshowen, men jag VET att hon kommer va jääätte taggad. Ska sova i stallet och rida ett dressyrpass i ridhuset på morgonen så jag har känt på henne och fått ur lite energi, men som sagt blir hon taggad när det inte är som vanligt på hemma plan. Kanske ska be en av mina tränare, Sara att rida fram henne åt mig för det är på framridningen hon är galen, sen när man hoppar sköter hon sig;)
 
Bild sen förra vintern
 
 
/Jossan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0