dressyrträning

Idag red jag dressyr för Annica Norén. 
Jag red fram KM 20 min innan Annica kom. KM blev varm i kroppen. Bad Annica hoppa upp och rida Kiss Me lite så hon fick känna lite hur hon är. Hon sa att KM lyssnar bättre om man använder spöt och petar på rumpan och rider med sittbenan och lättar på handen ist för att sitta och skänkla, för när man lägger till skänkeln går hon gärna imot skänkeln ist för att gå fram.
Jag hoppade upp och fick prova rida så som annica sa. Det var väldigt bra tips och KM tyckte det var behagligt. Hon gick inte och "vifta på svansen" lika mycket, men det är bra när hon gör det då och då för det är ju ett tecken på att hon arbetar och tar i. KM släppte på bromsen snabbt och gick fram hela passet, hade örorna framåt och gillade läget;) Självklart gick hon bättre i slutet när både jag och hon hade vant oss vid att rida men sittbenen och inte använda skänklarna lika mycket.KM var avslappnad och flöt på.
Vi fick även ett annat bra råd, när vi rider och ska göra en galoppfattning blir KM gärna rak och lång. Då är det väldigt bra om vi rider in på en volt och fattar galopp, då lurar vi henne lite och hon fattar galopp aoutomatiskt och tar hjälp av det böjda spåret och håller kvar den formen hon jobbar i. Så det är bra tips och råd som vi ska träna på! Blir fler träningar för Annica, hon är duktig:)
 
Kommer ev en liten filmsnutt senare, vet inte om mamma fick någon bra film för Tyra var lite grinig.
 
/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0