Måste förändras*

Det jag har och träna på under vintern är min sits och galoppen.
 
*Sitsen
Den är hemsk,i dressyren sitter jag och vrider mig till höger..Men det har jag snart tränat bort. I hoppningen så är min sits jätte dålig över hindrerna.
Jag slänger mig åt sidorna och Kiss Me kommer i obalans-hon river.. Jag förstår inte varför jag gör det och även om mamma och min tränare säger "släng dig inte över hindren" så gör jag det ändå,men utan att jag tänker på det.. 
Jag fattar inte.. Men det är någonting jag måste träna bort!
 
*Galoppen
Kiss Me är den typen av häst som gärna vill vara lång och låg..Det är någonting som jag får jobba med hela tiden,inte bara i galoppen utan över lag i alla gångarter, i både dressyr och hoppning.
Men till hoppningen,där behöver vi (KM och jag) ha en kort galopp men samtidigt explusive. För att vi ska kunna ha det måste jag ha henne kort och samlad då jag har bättre kontroll en när hon springer lång och låg.
 
Så detta är alltså mina "träningsmoment" under vintern men som jag även har börjat insett och tränat på:
 
Sitsen Jag ska sluta slänga mig över hindren ,vänta in tills hon tar av och sedan resa mig rakt. Jag ska också blicka framåt!
Galoppen Jag ska ha en samlad men framåt,inte en spring galopp utan en kort o explusive.
 
Lägg märke till det jag skrivit så ser ni vad jag menar i filmen.
Filmen är sen igår på tävlingen.
/Jossan
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Förstår precis vad du menar. Men det där tränar du bort lätt ska du se :) Du sitter jättefint mellan hindren! Och det är ju oftast det som är svårast! Ni gjorde två jättefina rundor igår! Nu får vi se fram mot nästa klubbtävling :)

Svar: Tack o desamma Alexandra! Ja det gör vi! Ska bli då kul:)
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-11-24 @ 17:18:22
URL: http://alexandrathorslund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0