gårdagens små skutt ;)

tjenixen ! igår red jag Fatima. men dagen började med skolan , efter skolan cykla jag och ida ut till stallet som idioter kl var 14.05 ( vi trodde att vi börja halv fyra... )

det spörengna hela vägen till konsum från slätta.... alltså i 5 km.....

men vi fick cykla iaf 2 km utan regn från kosum till stallet ;) hahha , när vi kom dit började vi inte halv fyra utan det var nästa gång... så alla hade stressat i onödan... jag och ida cykla som idioter dit och vi var helt genom blöta.. regnet som kom på min hjälm forssade ner i mitt ansikte , mina jeans som var ljus blåa blev mörk blåa.. åh tänker aldrig mer cykla i spöregn.

Ja, men jag red ju Fatima igår . vi började med att jobba på volt i alla gångarter. sen ställde vi dom lite i traven på långsidorna runt spåret , för att mjukna upp dom lite. Fatima var jätte lungn. när vi skulle börja komma på bommar blev hon lite mer  framot vi kom i trav. sen galopp och till slut med ett litet skutt efter bommarna  som låg på bara 50 tror jag.. fatima var lungn och så men efter hinderna måste jag vara lite mer följsam för marika säger att om jag tar tag i henne bara för att hon inte ska kuta (för det gör hon) så ska  jag vara följsam och vara som gummi i armarna för då känner hon att ingen tar henne i munnen innan hon är klar md språnget.
för om jag tar i henne vet hon att hon inte får hoppa klart och då kutar hon. ;)
men jag tyckte det var kul iaf ! :) nästa gång vet jag inte vem jag ska få.. eftersom linnea ska hoppa kiss me inför tävlingarna hon ska på;)

ja,ja idag ska jag träna för Hellen jobs med kiss me skriver mer sen . ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0