Långfredag

Hej!
Idag var jag och min syster ut och red på Sherry och Jaffa som är 2 shettisar som ägs privat men går lektioner på Frk.
Vi skrittade på gångvägen mot udden och tbx till klubben via vägen framför Ericsson. När vi kom tillbaka till uteridbanan så travade vi lite med dem.
När vi hade ridit klart och fixat med shettisarna så åt vi lunch uppe i cafeterian tillsammans.

Vid 14 tiden tog jag in Kiss Me och gjorde henne iordning för dressyrlektion för Therese Blank.
Mamma gick med henne 20 min i ridhuset. När jag satte upp var hon framskrittad och klar.
Jag kunde korta upp tyglarna direkt och vi började nästan direkt att jobba henne i trav.
Jag red både på böjt och rakt spår. Hon hade som vanligt bromsen i och Therese gav mig råd om hur jag skulle väcka henne. Vi tränade en del på galoppfattningar och jag fick fler ggr bryta direkt för att hon slår med huvudet och blir sur för galoppskänkeln. Efter ett tag gick det bättre, jag fingrade lite med yttre handen/fingrarna så att hon mjuknade i fattningen. Sedan red jag L:C1 för Therese 2 ggr med en del avbrått andra gången, eftersom hon tog fel galopp och inte lyssnade på skänkeln utan trängde sig utåt på volten och inte lyssnade. Jag red nog programmet 3 ggr. Det jag måste träna på är att rida noggranna vägar och få fram Kiss Me mer.
Therese var jättebra att rida för och jag kände mig trygg i att rida för henne. Hon sa en grej i taget och jag fick repetera tills det gick bra. Nu åker vi på kryssning imorgon, så i helgen ska Therese Blank rida Kiss Me och få henne lite mer allert och göra bra galoppfattningar....Tack Therese!

Vi har tagit några bilder idag men det går inte att få upp dem just nu, vi jobbar på det och hoppas att vi får upp dem under kvällen.

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0