stallet och så

hej!
idag kom Lina hem till mig vid 10;00.
Vi va ut och sålde några rabatthäften i Slätta. Sen va vi och åt lunch, mamma hade gjort pastagratäng.
 Vi åkte till stallet vid 14:00  hjälpte Erika och Eliza att ta in hästarna.
Kiss Me fick sin eftermiddagsmat, sen tog vi ut henne och fixade iordning henne.
En tjej som heter Maja kom för att testa henne. Maja är 14 år och har ridit sedan hon va liten. Meningen är att hon ska starta henne i dressyr, i någon högre klass än det jag själv startar. Hon byter just nu klubb till FRK, det va ju skoj! Maja och Kiss Me passade bra ihop, hon var stadig på handen och mjuk. Hon fick Kiss Me att släppa "handbromsen" efter ett tag. Mot slutat gick hon riktigt fint framåt och hade bjudning. Maja red henne i alla gångarter. Det märktes dock att hon va lite seg i början och Maja upplevde henne lite vinglig och lite tjurig i galoppfattningarna. Men för övrigt såg Kiss Me nöjd ut och trivdes nog med Maja på ryggen. När hon hade ridit klart så tog jag in henne och pysslade med henne.

 Sen va det hem och äte middag. Mormor och mina mostrar kom för att pappa fyllde år idag.

Imorgon ska jag rida igen i dressyrgruppen för marika 18:30, det ser jag fram emot.
Sen går Kiss Me lektioner tills på torsdag.

Snart e det påsklov, då tror jag inte hon går så mycket lektioner den veckan, men jag e osäker....ska kolla det någon dag.

passade på att ge Casper en puss;)

/Jossan

Kommentarer
Postat av: Lisa N

Har du aldrig funderat på att låta Nadia prova för hon är jätteduktigt.

2012-04-02 @ 20:33:11
Postat av: Therese

menar du min syster, Jossans moster? hon har ridit kiss me på lektion..... men har inte hittat knapparna riktigt. jossan och nadia är rätt jämna i sin ridning

2012-04-02 @ 21:18:13
Postat av: Lisa N

Jasså.....

2012-04-04 @ 11:17:01
Postat av: Therese

ja för om Jossan ska rida L:C och L:B så finns det ingen anledning att ha någon som inte kan rida högre klasser för då gör ju Jossan det själv;)

2012-04-04 @ 15:45:44
Postat av: Lisa N

Jaha, är det alltså bara det som räknas? Så dom som inte rider dressyr, dom är alltså dåliga på att rida då? Räknas inte hoppning? tycker att det är svårare med hoppning.

2012-04-04 @ 16:16:05
Postat av: Therese

Vet inte vad du menar.... Det e ju inte hoppning vi behöver hjälp med. Vi har ju Linnea som tävlar henne i hoppning sedan förra året. Du verkar inte så insatt i oss och ändå har du rätt mycket åsikter:-P

2012-04-05 @ 06:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0