Avslutar ett kapitel....

12 år som fritidsledare i Falu Kommun....
Lite vemodigt känns det allt att lämna sin trygga tillvaro....
Lämna våra ungdomar, konstigt det känns jag har ju gjort det här hela mitt hittills vuxna liv.
Börja arbeta med mindre barn, på fritids.
Vilken omställning!
Tänk om jag skulle vara mot de som mot en 15-18 åring, hahaha!
Hur man pratar om vad man pratar, konflikthantering, hjälpa till med vardagliga bekymmer, avstyra bråk, puscha dem, visa dem vägen i livet, kärlekstrubbel, ilska, droger, sticka hemifrn, fel kompisar, inga pengar.
Vara med dem, resa med dem, glädjas med dem...... kommer sakna dem <3
 
Nu börjar ett nytt arbetsliv med små barn.... små bekymmer, nja ialla fall till viss del;)
Oj! vad spännande det ska bli.
Tur man har tränat på hemmaplan, har ju en 7 åring hemma som ja går igenom olika stadier kan man väl mildt sagt säga :)
På måndag går jag till jobbet och kommer ställa massa frågor, inte veta nått;) Alla nya rutiner..... oj!
Imorgon får jag en mjukstart eller kanske inte.... Personaldag med Östra Skolan, möta alla personal. Planera, leka äta god mat. Tror jag kommer vara rätt så trött imorgon när jag kommer hem, full av nya intryck.
 
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0