Som en fröken! ;)

Idag har jag haft 2 st svenska lektioner för en årskurs 1.
Jag läste en saga för barnen sedan fick de rita en varsin teckning, motivet skulle komma från sagan.
De fick även rösta fram ett namn på sin grupp, klassen är delad på 2 grupper eftersom de är 25 elever i klassen.
De fick avsluta med att skriva just : Sagoboken på framsidan av ritboken.
 
Det var jättekul! Men ni kan ju tänka er känslan att stå och skriva på tavlan;) som en "riktig" fröken.
Men gud vilken skillnad på jobb jag gör nu!
Har små lektioner, arbetar på fritids, planerar lektioner. Jag ska ha 3 st i veckan 6 timmar.
Jag är nästan aldrig still, springer hit och dit.  Har pedagogiska luncher 3 dagar i veckan, äter mellis med klassen varje dag och har fruktstund på eftermiddagen. 
Härligt att få vara så aktiv samtidigt som jag är helt slut på kvällarna.
Igår gick jag och la mig 21:15 och somnade nog ca 22:00, sen sov jag som en stock i nio timmar.
 
/Therese
 

Kommentarer
Postat av: Frida

världens bästa jobb, men totalt utmattande! Men man vänjer sig! Lagom tills det är dags för lov, och sedan börjar det om! ;)

Svar: det e superkul! men oj vad mycket att lära sig;) längtar tills det sitter i ryggmärgen
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2012-08-23 @ 18:26:30
URL: http://axivi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0