Dressyrlektion

Hej!
Igår hade jag dressyrträning med min satsningsgrupp för Annica.
Jag hade Kiss Me! Det gick rätt bra. Vi skulle träna på växlingar mellan trav och galopp och från skritt till galopp. Skiftet skulle göras över en bom på volten.
Men när vi hade gjort det några ggr så visste ju Kiss Me vart vi skulle fatta galopp. Så innan bommen kom så började hon trippa och skulle iväg efter den som var framför mig. Men jag fick vara bestämd och då gick det  lite bättre.
När vi skulle ge hästarna långa tyglar och skritta av dem på volten där bommen låg. Första gången vi gick över bommen då drog hon iväg i galopp med långa tyglar ;) hahaha! jag skrattade och fångade upp henne. Snacka om att de lär sig fort;)

/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0