lektionen igår!

Igår va jag med Nadia ut på Runn och åkte skridskor. Sen va vi hem till oss och åt mat före ridningen. På väg till stallet var vi in och köpte svarta benlindor på City Cross. När jag kom till stallet så hade Kiss Me gått en nybörjarlektion så hon stod i gången. Marika kom och berättade att de bytt sadel åt Kiss Me, hon har fått en svart jättefin dressyrsadel, men jag måste använda en sadeltunnel till den eftersom Kiss Me är lite tom presic bakom bogbladet och sadeln gärna vill glida fram. Jag red sedan för Marika, träningen gick både bra och dåligt... hon gick fint i form och jobbade men hon bar inte sig själv ordentligt och hon vart rätt tung och stark. Hon va seg i skritten och hade inte nån bjudning framåt, men i traven gick hon fint men hade knappast bråttom framåt. I galoppen bjöd hon framåt men va lite tung framåt. Jag är i vilket fall nöjd och träningarna för Marika är jättebra! Efter lektionen hade jag en heldryg hosta, och jag blev bara värre under kvällen. Kl 03 inatt vaknade jag och då hade jag 39,5 i feber, frossa och mådde inte så bra. Fick alvedon och en blöt handuk i pannan och fläkt vid sängen. Efter ca 1 timme gick febern ner och jag somnade, men imorse va febern uppe på 39 grader igen...suck!
Hatar att va sjuk!

/J <3

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej! Hoppas att allt är bra med er båda?



Jag har nog inte riktigt förstått hur det ligger till riktigt.. Är Kiss Me er egen eller ridskolans? Har läst att andra rider henne och hon går vissa ridlektioner utan Jossan.



Kram, Felicia (på Robin i somras)

2012-02-28 @ 10:21:25
URL: http://nattstad.se/söndagsbarn
Postat av: therese

Hej! vi äger Kiss Me, hon är privat. Men vi lånar ut henne till ridskolan 4 dagar i veckan för att det inte ska bli för tufft för Jossan och hon ska ha tid med annat oxo som läxor andra kompisar mm. Hoppas allt e bra förresten;)

Therese & Jossan

2012-02-28 @ 11:46:57
Postat av: Felicia

Ja okej, då förstår jag! Kiss Me är så otroligt fin måste jag säga!



Med mig är det bara bra, hoppas det är bra med er också?



Kram Felicia

2012-02-28 @ 23:03:12
URL: http://feliciaidas.blogg.se/
Postat av: therese

tack! hon är en supermysig ponny!

2012-02-29 @ 09:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0