Videoblogg från sommarhagen

 
Pinsamt! men varsegod;)/Therese
 
/Therese & Jossan

Kommentarer
Postat av: Marica

Härligt att ni filmade :D Måste dit och ta kort någon gång jag med :) / Marica

2012-07-24 @ 17:04:46
URL: http://nordismupparna.blogg.se
Postat av: h

Är du rädd för hästar?

2012-07-24 @ 18:56:01
Postat av: Therese

va? varför skulle jag va det? tror du jag går igenom 18 hästars kropp och ben om jag är rädd för hästar?

2012-07-24 @ 19:00:31
URL: http://kissmevandebonte.blogg.se
Postat av: H(ilda)

Såg ut så bara

2012-07-24 @ 20:57:47
Postat av: Åsa

Härligt att nån kollar igenom hästarna! Var bara rätt om er så att inget händer. Rädd - nääääää bara som man ska, vara försiktig o varsamt. GOOD WORK!
//Åsa.

2012-07-24 @ 23:34:25
Postat av: Åsa

Härligt att nån kollar igenom hästarna! Var bara rätt om er så att inget händer. Rädd - nääääää bara som man ska, vara försiktig o varsamt. GOOD WORK!
//Åsa.

2012-07-24 @ 23:34:58
Postat av: Therese

klart vi checkar av, sen ska inga barn vara där egentligen men med vuxet sällskap e det ok på avstånd... vi är försiktiga och jag har fullt ansvar över Jossan som är med.Jag själv kollar alltid hästarna och Josefine tittar på avstånd eller myser med vår ponny kiss me

2012-07-25 @ 00:35:07
URL: http://www.kissmevandebonte.blogg.se
Postat av: H(ilda)

Jaha, Alla pratar om det att ni är rädd för eran häst och ni inte törs rida den.

2012-07-25 @ 10:59:17
Postat av: Therese & Jossan

va? josefine rider henne hela tiden. vi tar hjälp i hoppningen och ute i skogen i våras då hon bockade av Jossan och var jätte busig. våran häst är jättemysig och vi är inte ett dugg rädd för henne. vem är du? du verkar inte känna oss särskillt väl. Jossan e jätte duktig på kiss me för att vara så liten på henne. de som snackar borde komma till oss med sina åsikter istället för att snacka skit. om nån undrar så kan jag tala om att Jossan rider hem henne fr bete nästa vecka och ska själv sätta igång henne inför nästa termin. hon ska in i en dressyrsatsning och kommer att rida kiss me som hon också ska starta i höst. bara för att man tar hjälp i vissa moment betyder ju inte att man är rädd för sin häst. det betyder självinsikt i vad man klarar och vad man kan ta hjälp med av de större duktiga tjejerna vi har på klubben.

2012-07-25 @ 13:04:50
URL: http://kissmevandebonte.blogg.se
Postat av: Martina

Hilda: Jag måste bara få fråga på vilket sätt tycker du att det ser ut som att Therese är rädd för hästar? Tror du på fullaste allvar att man går in i en hage med 18 lösa hästar som hon dessutom kollar igenom om hon hade varit rädd för dem?

Det skulle även vara jätte intressant om du kunde berätta vad du menar med att "alla pratar". Vilka är "alla"? Du dumförklarar ju dig själv när du skriver dessa kommentarer. För det första så känner du varken Therese eller Josefine och du vet ingenting om dem. Du vet uppenbarligen vilka dem är och går in på deras blogg och läser då och då, eller har jag fel? Då har du säkert märkt att deras blogg handlar om deras liv, där du kan både läsa om deras vardag och även se bilder på när både Therese och Josefine hanterar Kiss Me och även på när Josefine rider henne. Säger inte det tillräckligt mycket för dig?

Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt och onödigt att sitta och kommentera saker som du inte vet någonting om. Ta reda på riktig fakta och fråga dem face to face istället! OCH när jag ändå håller på så kan jag ju passa på att berätta att både Therese och Jossan har hanterat båda mina hingstar varav en av dom kan vara ganska opålitlig om man själv blir osäker/rädd, och den som Jossan även har ridit på är en unghäst som nyligen blivit inriden (han testar fortfarande sin ryttare) och innan dess var han knappt hanterad alls. Kallar du det att vara rädd? Nej, jag tyckte väl det.

Svar: Tack gumman! det verkar som det är en liten tjej på Jossans skola som tagit sig friheten att klanka ner på oss och göra knepiga inlägg. det e bara att skratta för hon är ju inte direkt nån som ens borde ha en åsikt då hon verkar ganska orutinerad vad det gäller hästar. dessutom tror jag ingen i vår närhet eller på FRK skulle kunna komma med nått sånt här för de vet ju hur Kiss Me fungerar och vilken knepigt stobeteende hon haft i vår;);)
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2012-07-25 @ 14:51:09
URL: http://martinasophia.devote.se
Postat av: H(ilda)

Jag känner visst dom :-O jag går i samma skola som jossan och hon sa faktiskt att hon var rädd att rida hästen för att den var så vild och bråkig, det hörde vi allihop i gänget. Jag tyckte att mamman såg rädd ut för vissa hästar lyfte hon nästan inte fötterna på för att dom såg arga ut.

Svar: Hilda , antar att det är du som går på slättaskolan/jorden? Hur som helst så mins Jossan att hon vid ett tillfälle en fredag sa att hon inte rider sin ponny på tävling för att hon e så svår då men inget om att hon e rädd. Om du har tolkat det så är det hlt fel....åt skogen. Jossan tränar massor med sin ponny både på lektion och privata träningar för ridinstruktör. Ang hästarna i hagen så lyfter vi inte på deras hovar och det ska vi inte heller men om du höll på med hästar så skulle du veta att det är naturligt för en häst att lyfta på hoven när man drar handen ner för benet. Känna och titta på benen så det inte finns några köttsår. Och du kanske har misat min kommentar på filmen där jag klappar en ponny över rumpan och säger att det är helt otroligt vilka snälla hästar vi har. Så vitt jag vet var ingen häst el ponny sur när vi var där..... Ta nu sommarlov och gå ut och lek istället för att kommentera sånt du inte vet nått om. Mvh Therese
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2012-07-25 @ 15:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0