jobbiga saker

Jossan cyklar till stallet med Julia och Tilde nu på morgonen. Norah har sovit hos Ebba i Norsbo, och de ska på sin 3 e dag på ridlägret idag och jag tror att de skulle få köra shettisarna och rida dem på eftermiddagen.
Igår va jag fritidsledare både på jobbet och på min fritid...... Många i min omgivning har lite svårt att förstå varför man e med ungdomarna/barnen och är insatta i deras liv och ser saker på ett kanske annorlunda sätt än andra vuxna ibland. Men det är en yrkesskada, jag är alltid fritidsledare, det är inget man lämnar kl 17 när man går hem från jobbet. Så är det och det kommer inte bli annorlunda! Försöker strunta i att lägga mig i för mycket men när barn är dumma och inte kan bete sig schysst mot sina kompisar då blir jag riktigt arg. Är man vänner så är man det i alla stunder inte bara ibland. Oj där finns det mycket att jobba på hos många barn. Ibland får man tala om att inte vissa saker är ok och då blir de ju såklart skitsura, det är ju jobbigt när man får stå för vad man tycker och inte gå bakom ryggen och snacka skit. Men i grund och botten är det fina tjejer med en dos tonåring i sig som speglar en inte alltför trevlig attityd då & då. Det är helt normalt och det är bara att gå vidare, mindre roliga stunder runt våra barn kommer vi alltid att få uppleva. Det viktiga är väl att nån vuxen går in och faktiskt säger stopp när de går över gränsen. Igår var vi drabbade nästa gång är det du............. Därför ska man behandla varann med respekt och vara en bra kompis annars står man där själv till slut.
 
/Therese

Kommentarer
Postat av: Lisa

letar febrilt efter "gilla knappen" ;) kram

2012-06-20 @ 16:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0