bushäst....

Idag var vi till Svedens ponnyklubb och tittade på lite hopptävlingar innan vi åkte till vårat stall.
Vi fick sällskap av Amanda,Therese deras mamma och Linnea.
Vi åkte förbi Mc Donalds på vägen till Frk och köpte lunch.
Kl 13.00 började vår funktionärsutbildning, det var kul!
Men hahahaa! Jag och Linnea skulle bära ett hinderstöd, men Linnea tappade taget och hinderstödet glider ner över mitt huvud, och jag fastnade nästan i det;) Hahahaaa! Så sjukt roligt!

Sen skulle jag rida ut med Emma och Goldie.
Suck! Kiss Me vart helt knäpp och jag va tvungen att hoppa av. Jag och Emma bytte häst. Emma försökte hålla i Kiss Me. Hon dansade runt henne stod på bakbenen,sparkade,bockade slog framåt.... Till slut fick hon lov att släppa henne, då skenade hon hem, med Goldie efter..... Mamma och några till fångade upp dem vid stallet efter att Kiss Me skenat runt en stund.
Hon verkar kommit till nån riktig trotsperiod där hon verkligen testar.... särskillt ute verkar det som. Hon har gjort så här 2 ggr nu och det skedde båda gångerna på samma ställe. Vi pratade med Marika som är vår ridskolechef om det här. Hon trodde att det här bara var en period för henne eftersom hon är rätt ung, hon tror att det kommer att gå över och att det är vanligt med såna perioder. Vi kommer nu att låta Linnea B som har lite rutn på krångliga hästar (Nino) rida ut Kiss Me mån,tis,ons den här v. För att det är lättare att korrigera henne från ryggen. Hoppas att hon ger med sig eller att hon inte bråkar alls.

När jag kom hem duschade jag åt mat och tittade på Ponnyakuten.

/Jossan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0