Mamma skriver....

Hej på er!
Söndagmorgon....behöver jag säga mer. Vaknade 08? varför? Igår sov jag/vi till 11. Söndagen vill man ju passa på att sova, sista sovmorgonen före ny vecka. Som tur är så har vi förvaltningsdag imorgon med curling promenad och bowling på schema. Det blir ju trevligt att göra nått omväxlande med sina arbetskamrater och få komma ut lite. Det som är drygt är att min hosta sitter i och jag är jättesnuvig efter 1 vecka med influensan.
Trots sjukdom och elände senaste veckan så har vi lyckats peta in lite trevligheter under helgen.

 I fredags följde jag med Jossan på hennes dressyrträning. Flickorna red för Marika eftersom Annica är sjuk. Marika har jättebra träningar! Hon ser alla flickorna och ger mycket stöttning och hjälper. Samtidigt är hon en känslomänniska så det hörs när det går bra och hon hörs även när det inte går så bra;) Hon är tydlig och ger sig inte. Josefine älskar att rida för henne.

Efter lektionen var vi bjudna till Tobbe & Therese på middag. Det blev som vanligt en jättetrevlig kväll med god mat, gott vin och roliga stunder med ungar & hundar.

 På lördag vid lunchtid fick vi reda på att Jossan och Linnea skulle rida kl 15 för Marika. Så då var det bara att hoppa i kläderna och åka till klubben igen. Åter igen var det en bra lektion trots en ponny med lite dålig bjudning framåt. Josefine fick jobba mycket innan Kiss Me släppte på handbromsen och Jossan kunde få njuta av en häst som jobbar själv.
Hem efter ridningen och tog ett bad, men innan dess så la jag i en färg i hårbotten då jag hade 2 nyanser på håret. Det blev jättebra och nu ser håret mycket bättre ut tack vare min vän Fia.

 
På kvällen jobbade Jojo på Victuella och jag och tjejerna bunkrade upp med godis,chips,popcorn och dryck. Vi hade en trevlig schlagerkväll i soffan.
Idag ska vi ut och ta lite bilder på Kiss Me och Josefine, hon ska få vila idag efter 2 dagars dressyrträning. Norah har voltigeträning på eftermiddagen som vi ska titta på också.

/Therese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0