härliga söndag!

Började dagen med att tvätta lite och och fixa hemma.
Sen va jag och Norah och Jossan till Tilde och Mia. Jag färgade håret på Mia, nån brun färg som passade henne jättebra.
Sen va vi hem och plockade ihop lite matsäck för att åka till stallet. Vi åkte till Norsbo före och lämnade Norah som hellre ville va hos familjen Eld och leka med Ebba. De har varit ute hla dagenn och lekt och ridit. Norah har till och med hoppat med Emil, Ebbas shettis.
Jag och Jossan började dagen med lunchsallad i solen med Lina som oxo skulle käka. Vi satt ute ett bra tag och njöt i solen vid stallväggen.
Sen tog vi in Kiss Me som åt lite eftermiddag innan det var dax för shamponering och tvätt. Hon blev så ren och fin. Tänkte att hon skulle få soltorka så jag gick ut med henne. Hon va inte lika sugen på det, kastade sig bakåt,stegrade och stannade till slut med rumpan in i stallväggen.....suck!
Men efter några sekunder gick jag fram och klappade henne på halsen (släppte inte taget) och så gick vi in istället. Vet inte varför hon gör så? Inte så trevligt att ha en häst som slänger sig runt när man bara har grimmskaft eller träns på. Hon gör inte så när vi går med henne sadlad och med träns. Det e bara när vi vill ut och promenra med henne. Trist! Förrut följde hon oss som en hund och älskad promenader i skogen bla.
Vi får nog ta lite hjälp med det där om det inte ger sig. I övrigt hade vi en superdag om avlutade med att rykta av Goldie åt Tobbe som kulle rida. Hon hade då rullat sig och hade lera upp till hla huvudet och öronen, vi borstade så mycket vi kunde men spolade av bena med ljummet vatten. Familjen Eld kom till stallet och vi fick tillbaka Norah, åkte hem och åt en efterlängtad middag.
Nu har vi vart hos Tilde och Mia igen, dn här ggr klippte jag Mias toppar, drack kaffe och Jossan och Tilde gjorde varm choklad m gräde i och tokade sig en hel del;)
Imorgon har Jossan studiedag och ska va med Lina och Tilde på deras skola.
Jag jobbar som vanligt och Norah får va på fritids.
Vi ses och hörs!
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0