Nadia & Tulle

Det finns visst de som tror att jag inte glädjs över min lillasysters ridning på tävlingen i Leksand. Jag va den som jublade högst tog mest kort och grattade henne. Men till saken hör oxo att det gick vädligt fort men som tur va hoppade Tulle.... annars sitter man ju som ett plåster i hindret om man kutar runt i den farten. Det va hans första tävling borta så helt förståligt att han behöde ledas runt av en rutinerad hästtjej/ägaren. Han hoppade även av framridningen några ggr....sånt som kan hända vem som helst. Det jag vill säga är att en ung orutinerad häst är inte helt okomplicerad att börja tävla. Skitkul att det blev en nolla och bra tid!! Jag råkade dock skriva att en bra runda inte bara är en rosett i clear round. Hästen kan ju göra en bra runda trots en riven bom och något stopp, som tex med vår häst( ung & orutinerad) och MÅNGA andra rutinerade hästar/ryttare. Klart man blir glad av en rosett men man kan va lika glad över att hästen gör bra ifrån sig trots missar. Nadia är jätteduktig som många andra unga ryttare men skulle nog ha en snyggare ritt på en mer rutinerad ponny, vilket säger sig själv. Jag är så jävla dum och är ärlig och säger vad jag tycker!! Då är det alltid nån som nappar på det och vänder det till att jag inte kan glädjas åt andra och att jag är avundsjuk på henne. Alltså jag vet inte många fler som alltid peppar alla tjejer i den här sporten och som öser ur mig komplimanger. Är helt öppen med att vi inte klarar Kiss Me på hopptävlingar mm och tar hjälp av alla de riktigt duktiga ryttarna vi har omkring oss. Uppfatta mig som ni vill. Jag glädjs visst med andra och min syster men jag är jävligt ärlig när det kommer till det mesta. Vill du inte ha min åsikt så skit i att kommentera. Och tänker du eller ha nått att säga så våga stå för det med ditt namn!
Här är några bilder på min syster Nadia och Tulle

 Jättefina ihop!

/Therese

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet! Den som säger att du skulle vara avundsjuk eller inte glädjas kan hoppa o pruppa, ni har en lika fin ponny som dessutom har mer rutin men ändå inte är den lättaste. Såklart att du gläds. Det är större vinst att avstå än att utföra ngt man inte är mogen för! Tiden kommer när våra tjejer e mogna.

Ida fixar inte Tulle själv o ja det var tur att han hoppade, även om jag är impad att Nadja vågar styra på hindren.

Bra jobbat o kämpat på premiärrundan ute.

Alla ska glädjas med alla - ingen blir lyckligare av att vara för mer än nån annan - där tycker vi lika du å jag T. <3 Kram <3

2012-05-14 @ 20:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0