Akuten....

Igår kväll när Josefine kom hem från sin kompis fick hon ont i huvudet. Det blev bara värre och till slut ville hon kräkas, hon kunde inte röra sig och efter 5 timmar och 2 alvedon var det bara att sätta henne i bilen och åka till akutmottagningen. Hon klarade knappt att gå och hon kände sig svimfärdig. De tog in henne kanska direkt och tog blodtryck och ställde lite frågor om vad hon gjort under dagen och innan huvudvärken kom, de frågade också om hon brukar få huvudvärk ofta.
Sen fick hon byta rum och läkare och där tog de fler prover och frågade lite mer ingående om hennes historik och tidigare olycksfall som kan påverka migränanfall.
Då fick hon träffa en 3 e läkare som berättade om olika migrän och hur man kan drabbas. Och de fick även veta att jag (mamma) lider av migrän. Han kollade Josefines reflexer och kände igenom rygg och nacke på henne han kollade även ögonen försiktigt, men det va svårt eftersom hon hade så ont att hon knappt kunde röra sig.
Han kände att hon är spänd över axlarna och nacken och behöver gå till en sjukgymnast. Hon fick även migränmedicin utskrivet.
Stackaren, fyllde år på akuten.....
Så när hon skulle åka hem på natten så stod ett gäng personal och gratulerade henne när hon gick ut från akuten.
Nu är kl 08:45 och hon har nyss vaknat och fått några presenter. Hon är fortfarande helt slut från natten men hon fick nyss en alvedon så hoppas vi att hon piggnar i under dagen.
Mormor och hennes mostrar ska ju komma och fira henne tillsammans med oss ikväll.
 
/Therese

Kommentarer
Postat av: Fia

Nej stackarn! Jag vet hur det är har haft svår migrän sen jag va 9 år! Nu får jag ta en liten spruta varje gång jag misstänker att jag ska få ett anfall och sen äter jag starka tabletter:((( Inge kul alls! Många många krya på dig samt många varma grattis kramar från hela familjen Ingeberg

2012-10-08 @ 12:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0