Springtävling

Hahaha!

Det finns en kille i 1:an som utmanat mig i en springtävling sedan ca 1 v tillbaka.
Varje dag säger han - men åh! har du dina Converse!? (suck) - ta på dig springskor så vi kan täääävlaaaaa!!!!

Hahaha! ja ja, idag tog jag mod till mig. Hade både träningsbyxor på mig och springskor till jobbet. Gissa rektionen när han såg mig imorse ;)
Ja du ser rätt sa till han.... - ladda med kolhydrater på lunchen och stretcha ordentligt så ska du få en tuff match på lunchrasten!
Jag var dock lite fundersam om jag skulle satsa allt eller låta han vinna. Hm..... efter att ha funderat så kom jag på att han ju faktiskt e värsta sportkillen och förmodligen ganska snabb. Kanske skulle jag förlora. Jag som hade skrytigt med att jag va snabbas i klassen när jag gick i skolan..... typ 25 år sedan;) Nu började jag bli riktigt nervös. Tror ni inte han hade skaffat värsta hejaklacken också. När jag kommer ut till grusplan som var den uppgjorda tävlingsplatsen så ska jag inte tävla mot bara han utan 8 elever till. Hahahah! men vill ni veta hur det gick?

Jo han och jag va lika snabba och jag lovar att vi satsade allt! I mål fick han en kram och vi båda konstaterade att vi båda vann och vi var minnsan snabbast. han va supernöjd och jag var lättad över att ha genomfört ett otroligt spännande sprinterlopp mot en väl valt motstånd.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0