träningarna idag!

Först va vi på FARS och kollade när Nadia hoppade sin ponny för tränare för första gången. Det gick jättebra, ibland var hon lite pigg,busig och ville bestämma men hon får bra hjälp av tränaren Fia som är van med unghästar. De ska träna 2 dagar i veckan för henne, 1 dag hopp och 1 dag dressyr.
 
Sen åkte vi till KM som hade varit skitbusig i hagen och bockat och stegrat och levt rövare;)
Jag och Sofia Nilsson red tillsammans idag. Sofia satt upp först och och kände på henne och red igenom alla gångarter, Kiss Me va nöjd med henne på ryggen. Hon fick mot slutet jobba i en mycket kort galopp i högre form.
Sen red jag igenom programmet en gång och lite delar ur LB:1, hon va jättefin,stadig och mjuk.
Imorgon rider jag för Marika med henne på kvällen och jag antar att vi kommer träna på programridning då.
 
Nu ska jag gå till mormor och Nadia och fika kolla på ponnyakuten och hon ska några schabrak av mig som inte KM kan ha men som passar Azalea (Nadias ponny).
Mamma filmade när hon hoppade idag och ev länkar vi filmen när hon klippt ihop den klart.
Ha en bra kväll!
/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0