träningar

Igår red jag dressyr med Kiss Me för Marika.
Det var ett bra pass redan från början då KM va pigg och framåt hon svarade direkt på skänkel.
Hon var mjuk och lätt att ställa och få med bogar och bakben. Vi red mycket skritt och trav på rakt spår och en del trav och galopp på volt.Mot slutet blev hon lite trött och försökte slå sig ur tygeln lite men det stödet fick jag henne att hitta igen.
Efter lektionen fick hon en skön dusch och in i boxen där havre och knäckebröd väntade.
En timme innan jag red gick hon med en nybörjarlektion där de red lite på utebanan och sedan tog halva lektionen promenad ute i skogen.
 
Idag går KM också bara en lektion på ridskolan.
Jag slutar kl 13:30 idag och då hämtar mamma mig och så åker vi ut direkt så hinner jag rida ett pass.
Idag kommer jag rida fram och hoppa fram på volt med sockerbitar. Jag kommer sedan känna på några lägre hinder 60/70 cm alt ha lite galoppbommar utlagda.
 
Sedan går KM lektion onsdag och torsdag på ridskolan. På fredag vet jag inte om hon går med, jag ska kolla det med Marika. Förra v gick hon inte och då red jag ut 1, 5 timme med Eliza och Jonna.
Om hon inte ska gå kommer jag rida ett pass dressyr, sen rider jag ut på lördag i skogen.
Vi provlastar och fixar utrustning på lördagen sen åker vi till Leksand och tävlar vår första LC A0/A0 90 cm.
Jonna följer med och hjälper mig med Kiss Me då.
 
/Jossan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0