ponnys,vänner och bilder

hej! inatt sov jag hos ester med tilde,vi kolla på film , käka  och myste. på kvällen skulle vi ut på en promenad med ester's hund yoshi.vi gick runt tisken , när vi kom till bergnils huset såg vi MASSA rök... vi visste inte va det va men när vi kom närmare var det en bil som stod i brand.. vi tänkte ringa 112 men det var några gubbar som svängde in med en bil och ropade på oss och gick efter oss så vi bara sprang för vi va så rädda .. haha , en dramatisk kväll.vi ringde ester's föreldrar så dom fick möta oss och sen ringde dom 112,men då hade nån redan ringt dit om bilen,så dom var påväg.vi åkte hem till ester och tog lite fika och slappnade av ;) vi kolla  på en film innan vi somna.
 
på morgonen gjorde vi oss i ordning och jag följde med ester till källviken där hennes familj har en ponny som heter amie. jag red en häst som heter boss medan ester red mysan (amie). efter ett tag bytte vi häst så jag fick sitta på mysan ett tag. haha , gud vilken fart hon hade. jag skrittade henne ett tag på långa tyglar och hon börja direkt att trippa och vilja springa.så efter ett tag när jag ridit hon i alla gångarter lugna hon sig och slappnade av lite mer. hon var väldigt rolig att rida eftersom hon hade en jädra gas ;) hon var fin när hon väl arbetade,hon var envis i början. när jag satt krav på hon kicka hon och försökte komma undan.. haha , jag kanske skulle komma och rida hon nån mer dag så då kanske ni får nån film/bild.
 
 
 
mamma kom och hämtade mig och jag åkte till frk där jag bara skulle borsta kiss me då emma ridit hon på förmiddagen. emma ska rida ut hon imon då hon vart inne dom här dagarna när hon sprängt så nån rider hon på förmiddan/morgen slipper hon stå inne forever alone ;) så imorgon ska hon förrhoppnings vis gå ut om strömmen blir fixad;), men emma var schysst att ta henne ändå ;)
 
 
här kommer några bilder som jag ester och tilde tog igår ~
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ha de <3
 
/Jossan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0