Receptet

Frågan efter recept på kycklingen kom så här kommer det, mycket enkelt men väldigt gott.
Lägg tinade kycklingbröst på plåt eller i form pensla med smör krydda med lite salt och peppar.
Skvätt över citron och pressa över vitlök, ta lika många vitlöksklyftor som kycklingbröst.
Lägg sedan ut citronskivor lite här och där på kycklingen.
In i ugnen, jag körde 225 grader varmluft i 45 min.
 
Jag hade kokt ris i kylen som jag stekte på hög värme med lite olja, efter ca 10 min tillsatte jag 2 st ägg och rör om då & då. Jag kom på ideen igår eftersom riset stod där i kylen och jag funderade hur jag skulle använda det. I Thailand va fried rice en favorit och det här blev rätt likt. Jag tillsatte stekta färska champinjoner, man kan ju smaksätta det hur man vill.
 
Hoppas allt kom med, om du undrar nått är det bara att fråga;)
 
/Therese

Kommentarer
Postat av: AmandaB

Allt bra? :D

MVH AmandaB

2013-01-17 @ 17:12:05
URL: http://amandablomkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0