Red Mysan!

Hej!
Red Mysan idag. Clara hade ridit henne 30 min på morgonen, hon hade vart lugn och fin då och det va hon även när jag red. I början av passet red jag mycket på rakt spår och på volt,eftersom jag bara ridit henne en gång innan så tog det inte lång tid innan hon testade mig. Men Lena gav mig ett tips och då gick det bra, men hon testade flera ggr. Jag fick ett ridspö och då gav hon sig;) (jag använde det inte ens).
Lena ställde fram korner som jag red slalom mellan. När jag gjort det flera gånger i båda varven så blev hon riktigt avslappnad och fin. Galoppen tände hon till lite men fick ner henne till ett bra tempo där hon gick fint. 
Jag berömde henne mycket och pratade med henne och det lyssnar hon på och hon blev lugnare av det. 
 
Jag tycker det är jättekul att rida henne och redan på tidag rider jag henne igen!
Vi kollade på vart allt fanns så vi hittar när jag ska ta hand om henne. Det tar kanske ett tag innan man hittar allt i ett "nytt" stall;)
Mamma filmade lite när jag red och i filmen ser ni några minuter av timmen jag red.(rätt lång film)
 
 
 
/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0