dressyr cup

Jag kom hem från Spanien natten till idag. Har inte ridit på 1 vecka ;) Men vi hade klubbcup sista omgången så jag ville gärna vara med.
Några timmar hann jag ju sova innan det va dax att gå upp imorse.
 
När jag kom till stallet snacka jag med några kompisar,häsla på Kiss Me och tog fram grejer till starten.
Fin putsa och tvätta vettni ;) 
Kiss Me va full i kiss fläckar,så hon fick en dusch,tog ut hon så hon fick soltorka,medans hon betade knoppades hennes man av Eliza! 
 
Red fram hon i hög form och BRA tempo.Hon tog kraft från bakbenen och flöt på fint,jag kunde "åka häst"
Red fram i ca 30 min,det var så varmt ute och dammigt var det också,så dom blev rätt trötta,därför blev det en lugn framridning.
Väl inne på banan var hon i en fin form men hon hade lite för mycket tryck så det blev lite hastigt vissa stunder..
Tyvärr bytte hon galopp på en snett igenom. Men hon var fin hela pogrammet och hade en väldigt bra form och bra tryck!
 
Det var roligt att jag och Lina delade på vinsten i dag med var ponnysar. Så vi tog hem segern tillsammans!
 
Här kommer bilder min snälla mamma tagit idag:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Hejsan!
Jätte fina bilder, verkligen!
Jag undrar, vad har du för kamera? Vad för inställning har du när du fotar i ridhus och vad för iso?
För när jag fotar i ridhus (speciellt faluridklubbs) blir dom bara mörka och suddiga.. Tacksam för svar! :)

Svar: vi har en olympus 420 -E, just de här bilderna har jag inte koll på iso mm, gjorde en snabbinställning och bara tröck av då jag inte tänkt fota inne....hade mycket ljus på och ev ett iso på ca 1600 alt ett snäpp ner 800, törs inte säga säkert. men högt iso är alltid bra inne i ridhus. vill tillägga att jag själv e helt kass på att fota inne och läser mig aldrig till utan e lat och testar mig fram....;) ibland går det och ibland inte. Lika på utebanan igår solen rakt i ansiktet och så ..... dammigt va det på banan.
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-06-07 @ 00:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0