Kastrering Archimedes

Här kommer en film på hur kastreringen gick till på Archimedes.
Antar att jag inte kommer att vara med om det fler ggr. Det var intressant att få vara med.
Archimedes ligger oss varmt om hjärtat <3
Han är en fantastisk häst med en blick som ser in i ens själ, hans ögon säger så mycket.
När Jossan red honom i sommras var han fantastisk mot henne, hon red i väg i skogen över ängar och galopperade på skogsstigar och han va supersnäll med henne.
Skitcool hingst som aldrig stått med andra hästar än sin far (gammelhingsten Tronshages Figure)
Ni skulle sett när vi lastade ur han på kliniken igår med andra hästar i hagarna runt om. Då va han hingst på riktigt!
Jäklar vad han skrek och tuffade till sig, Fia e så jäkla tuff som hanterar honom. Hon har jobbat mycket NH med honom så hon fick honom på behörigt avstånd hela tiden. Han får aldrig gå nära nån utan tillåtelse utan ska veta sitt område och mitt space. Fia skojade och sa - jag har 4 pers med mig och ingen vågar hålla i honom;) hahaha!
Men vi hjälpte till så gott vi kunde med det vi klarade. Ser fram emot Archimedes som valack, han kommer bli en fantastisk  kille. Om några månader kommer Jossan och Martina kunna rida ut tillsammans med Mashi och Mysan. 
 
Det är inte förrän i slutat det blir lite blod i filmen men fram till dess intget som inte den kräsmagna kan se.
/Therese
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0