Stallig dag

Idag följde jag med Maya till stallet där hennes hästar står,hos Terese Jons.
Vi började med stallpysslet,Maya mockade och jag hämtade ett x-antal skottkärror med spån. 
Vi velade lite om vart vi skulle rida,vi visste inte rikigt,och Maya flyttade  nyligen till det stallet då hon praktiserar där i närheten. Men vi bestämde oss för att rida ut. Den här gången tog jag graman och bett på Nisse,förra gången red jag på hackamore,men då var han lite busig;) Han funkade bättre på bett tycker jag:) Maya red Elsa och det var en mysig tur! Väldigt fint,åkrar runt om kring oss och sjön brevid. Eftersom det var en väg på åkrarna som vi red på,så red vi såklart över och galopperade på åkern. Det var härligt! 

När vi kom tillbaka fixade Maya burkar och hö till hästarna medans jag hämtade in Lillan och gjorde i ordning hon. Vi la på longering utrustning och jag longerade henne i 20-30 min,hon var framåt och gjorde några bus och bocksprång,men hon var jätte snäll och fin i traven,även i galoppen när hon gjort av med lite energi. 
Tog tyvärr inga kort,men Maya tog när vi var ute och red,dom är suddiga för att hästarna inte ville stå still;)
Jag och Nisse,sen en bild på öron och åkrar;)



/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0