Hästdag

Idag följde jag med min gamla tränare Maya ut till hennes stall och red med henne och Linnea. Först red vi ut,jag på Nils,Maya på Lillan och Linnea på Elsa.
Då skrittade och travade vi bara. Sen red vi till ridbanan där jag bytte häst med Maya för att jag skulle kunna rida bommar,eftersom Nisse (Nils) inte var riktigt igång. Så då satt jag alltså på Lillan:)  Det gick bra! Vi travade först bommar,sedan höjde Maya bommen i mitten så att den var lite i luften,då tog vi galopp över ist. Sedan slutade vi med ett litet skutt,så då var det liksom bom-skutt-bom. Både Lillan och Nisse var roliga att rida! Nils kände att jag var liten så han passade på att springa lite;)

Efter det så red jag Daisy,en Newforest (tror jag). Hon kändes liten eftersom Nils och Lillan är stora storhästar;) Men då gjorde vi samma sak,först trav bommar,sedan galopp.Men i slutet tog vi bort bommarna så att det bara blev ett litet skutt. Daisy är också rolig att rida:) Det var en bra och rolig dag dock det halvdåliga vädret,men det hade kunnat varit värre... 
Lite bilder:)
Nisse.Jag på Lillan och Nisse brevid.
Jag på Lillan och Nisse brevid.
Jag o Lillan.På Lillan.
På Lillan.
Lillan och Elsa.

/Jossan


Kommentarer
Postat av: Josefine ♔

Åh din header är suuuper fin!!

Svar: tack va snällt!
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-11-04 @ 13:00:04
URL: http://jlandgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0