höstdressyr

Idag red jag dressyr för Marika. Det var fint väder så jag passade på att rida ute.
Jag skrittade fram i 20 min om inte mer..Hon var pigg och framåt (:D)
 
När jag kortade tyglarna så flyttade jag henne lite och kollade även så att hon svara på hjälperna.
Jag hann trava lite innan Marika kom. Då skrittade jag en stund och vi försökte få henne mjuk och loss. Vi red på ett "annorlunda" sätt idag. När jag tränar för Marika annars så brukar vi försöka få fram hon och rida henne lite mer upp i formen.Men det behöver man inte göra jämt så idag försökte vi få henne mjuk och rörlig,framåt och lydig,och det blev hon,efter en kämpande stund.
Men iaf så tog vi galopp direkt efter skritten,det var nog bra för att hon blev väldigt rund och fin.
Vi gjorde mycket övergångar och försökte ha henne på ett mjukt stöd i tygeln hela tiden.
Samtidigt gjorde vi tempoväxlingar mellan gångarterna med samma stöd i handen.
Jag skulle ha henne i en kort,låg,mjuk och rund form och inte en lång och låg form.
 Hon skulle mjukgöras i hela kroppen och ryggen,det var då jag börja ställa lite krav och hon tyckte det var jobbigt...Hon försökte komma undan som hon gjorde förra sommarn genom att gå upp i sandhögen,men nu in i staketet...Hon repade min stövel in mot staketet som var målat med falu rödfärg (det är därför mina stövlar är röda på vissa bilder) så det var väl inte så kul..
 Men vi fortsatte och jag fick ta dendär fighten X-antal ggr innan hon gav upp;)
 
Då blev hon jätte fin,mjuk rund och rörlig. Jag plockade upp henne lite i formen och hon var jätte fin!
Därefter la jag ner henne travade av hon. Det var ett bra pass för Marika och Kiss Me var svettig efter lektionen.
 
Här är lite bilder.
 
 
 
 
 
/Jossan
 

Kommentarer
Postat av: johanna :)

vad är det för märke på ridbyxorna? sjukt snygga!!

Svar: CRW från hööks sen har mamma lämnat in dem så de har tryckt mitt namn på benet
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-10-12 @ 20:19:18
URL: http://johannaewardz.blogg.se
Postat av: Kajza

Underbara bilder!

Svar: tack så mycket!
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-10-12 @ 20:37:36
URL: http://kajza.horseworld.se
Postat av: JennyM

Så himla fina! :)

Svar: åh va snällt! tusen tack Jenny
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-10-16 @ 16:41:31
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0