tävlingsdag hedemora

Vi åkte från klubben i Falun 10:20, när vi kom fram startanmälde vi osv.
 Jag hoppade upp och red fram. Hon var seg och svår att få fram, men fick henne att stega på lite efter en stund. Det var en stor och jättefin framridningsbana ute framför det lilla ridhuset.
Jag gjorde mycket övergångar för att hon skulle va med hela tiden,skritt-trav trav-skritt skritt-galopp osv.
 
Jag red även nån snett igenom och försökte öka lite.
I galoppen red jag mycket snett igen och på rakt spår.
Gjorde lite mini volter och då ville jag att hon skulle va med mer med bakbenen då hon brukar "släpa" dom.
Hon var rätt stadig och i hög och ihop samlad form.
 
Vi gick in på collecting-ring och då trav jobbade jag henne och tog lite galopp.
Sen skrittade jag henne men hade fortfarande kvar formen så hon inte trodde att hon var "klar".
När vi gick in på banan tog jag och ökade en långsida. Sedan samlade jag ihop henne och försökte få en explusive trav.
 
För första gången var hon helt rak och stadig när vi red in och hälsa. Och det höll dommaren med om, fick en 7 a:)
 Första serpentin bågarna blev en aning ojämna men däremot var hon mjuk och följsam i själva bågarna.
Hon tog skänkeln bra i snett igenom mellantrav.
Hon gick bra resten av pogrammet förutom galoppen då hon som sagt "släpar" och gärna dyker lite..Och tyvärr i sista galoppen bröt hon innan galopp snett igenom så avdrag på det.
Det ger flera poäng i avdrag, så hade den gått igenom hade vi haft en placering....
 
Men är annars nöjd och hon skötte sig super!
 
Och för Eliza var det ju deras sista tävling..
Kiss Me var lite seg,men i bra form. Men Eliza va nöjd och det ska hon va:)
 
Jag red på 59,483%  tror jag nånting 59,400 iaf, I Lb:1  sådär men ända nöjd:D
Eliza på 53,48 tror jag också,haha har inte så bra koll :S I La:1
 
Lite bilder på mig.
 
/Jossan
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Fina bilder! Jag red också på 59% idag i båda mina klasser ;P

Svar: Tack! Fin blogg
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-10-07 @ 00:38:46
URL: http://xoffbeat.blogg.se/
Postat av: Emma

Riktigt snygg häst :)

Svar: åh tack va snällt!
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-10-07 @ 11:55:42
URL: http://emmach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0