vi ska fixa det

Kiss Me är ju en fantastisk allround ponny.
Jag och Eliza har tävlat henne i dressyr just nu upp till LA och LB.
Jag tävlar henne just nu i LD och LC hoppning med LB som mål till våren nästa höst.
KM går med som ponny i ridterapi för funktionsnedsatta ryttare på Falu Ridklubb.
Hon älskar att vara ute i skogen och är inte rädd eller tittig alls.
 
Jag har ju varit på 2 st veckoläger på LRK s fälttävlansläger.
Det är jättekul med fälttävlan och jag tror att Kiss Me är en perfekt ponny för den kategorin.
 
Av en liten slump kan man säga så blev jag lite extra peppad av kompisen Elsa som tävlar fälttävlan med sin ponny.
Vi kontaktade hennes tränare och min kan man nog säga när det kommer till fälttävlan eftersom jag haft henne som tränare på två läger med hästen Junior i Leksand.
 
Nu är jag och Kiss Me inbokade för att träna och rida upp för Ebba så att vi ska kunna tävla nästa år i Fälttävlan.
 
Vårat mål är att komma till Stil SM fälttävlan!!
 
Kvalet till det är två tävlingar hopp/fält med placering/felfri i 80 cm.Är lite osäker på vad som gäller men ska kolla upp det, om man ska placera sig eller om man ska gå felfri.
Känns skönt att ha Elsa och hennes mamma som är erfarna att fråga samt Ebba. 
Vi har ju också Sara Evertsson på klubben som själv tävlar och tränar fälttävlan att tillgå.
Sen är ju min tränare Marika en stor tillgång i både dressyr och hoppning som jag tränar för varje vecka.
Kommer vi till Stil SM så rider alla ponnyryttare från 12 år med ponny yngst 7 år alla i klassen 80 cm i Fälttävlan och banhoppning samt ett dressyrprogram, tävlingen ligger på 2-3 dagar.
 
 
Junior är den vita lilla hästen och Km är den fina grå ponnyn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/Jossan & Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0