2013 08 28 Tyra föddes

Planerat snitt strax före lunch den 28 aug.
När de lägger ryggmärgsbedövningen så har inte lokalbedövningen tagit ordentligt, jag får alltså enormt ont när de trycker in sprutan i ryggmärgen.
 
Efter en stund så märker narkosläkaren att inte heller den bedövningen tar som den ska och jag har känsel nedanför bröstet kvar.
De tippar mig bakåt för att bedövningen ska rinna ner och ta ordentligt.
Jag börjar att kallsvettas få svåra hulkningar och skaka i hela kroppen sen blir jag medvetslös.
 
Jojo berättar efter att narkosen skriker till op läkaren att ta ut henne snabbt.
Läkaren svarar med att de inte har öppnat klart då inte bedövningen tar ordentligt.
Narkosen skriker att de ska strunta i det och ta ut henne snabbt!!
 
Eftersom jag inte fick nån luft så körde de ner en slang i halsen och sög rent och gav syrgas.
Snacka och drama ;) Jojo upplevde det oerhört jobbigt då han trodde att jag skulle dö.
I efterhand är han glad över att de räddade situationen och att han stå på sidan och bara låta dem göra det som var ett måste.
 
Jag vaknade och hörde i bakgrunden hur hon skrek och att de klappade på mig och försökte få kontakt och ge syrgas.
Jag vaknade till och kunde se Jojo med Tyra brevid mig medans de sydde ihop snittet.
Narkosläkaren sa till mig att jag hade skrämt dem rejällt....
 
Sedan fick vi komma till förlossningsavdelningen medans min bedövning skulle släppa och Tyra skulle mätas och vägas innan man får komma till sitt egna rum på BB.
 
Jag mår nu helt bra, lite öm i magen medans det läker, på måndag ska jag ta bort klammrarna som hållt ihop såret och det ska bli jätteskönt.
 
Tyra äter massor och mår jättebra!
 
/Therese
 
 
Fick inte upp fler bilder försöker kanske senare
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Oj lät minst sagt dramatiskt, men gud vad skönt att de gick bra för er båda. :)
Åh Grattis till lilla Tyra.

2013-09-06 @ 10:19:31
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0