gold rusch

Igår när vi va på middag hos Tobbe och Therese så föreslog de att jag skulle rida Ru.
Ru är 4 år och har en mankhöjd på 180 cm ;)
Självklart ville jag det, han är ju jättesnäll och superfin.
Så vi gick ut och gjorde iordning honom och jag fick låna lite ridkläder.
Han var på 4 års test förra helgen tror jag och hade vilat i princip sedan dess.
Han är fantastisk! Otroligt härlig att rida, lätt i munnen och framåt.
Han kanske hade svårt att känna mina skänklar ibland särskillt i galoppfattningar, nån gång trodde han att han skulle öka traven. Jag ville inte heller ta i honom med handen för mycket. Ser på filmen att jag hade kunnat rida ihop honom mycket mer men det va lite svårt när han är såååå stor och det va första gången jag red på honom;)
Det va jättekul och hoppas jag kan få rida honom nån mer gång, tack snälla Therese för lånet ;)
 
/Jossan
 

Kommentarer
Postat av: zuzanna

Hej ! Var jätte gärna med i "dagens blogg" ! Vinnaren får synas på bloggen fram tills nästa omgång. Reglerna är jätte enkla ! Direktlänk till inlägget: http://www.nattstad.se/Zuzanna/ny-omgang-10091365. Kram Zuzanna !

2013-09-21 @ 14:10:20
URL: http://nattstad.se/zuzanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0