hemmatävling hopp

Började dagen med en start clear round LD 80 cm.
KM hade en bra bjudning och en fin galopp med mycket bra tempo.
På framridningen var hon vaken och lyssnade på mig, vi hoppade fram och det kändes fint.
På banan hade hon ett superbra tempo och hoppade fint, ev lite lång i kroppen och jag skulle hållt ihop henne mer.
Men hon hade en bra galopp och det gjorde att hon kändes bra och inte så lång.
Vi rev 2 bommar på 2 st hinder, det ena med ett framben och det andra med bakben.
Kändes som att det var onödigt och lite slarvigt, men vi hade snabbaste tiden i vår kategori ;)
Men en clear round va det så ingen rosset för oss i den klassen.
 
 
Sen fick Kiss Me gå in i boxen efter en skritt tur i skogen. Där fick hon vila lite mer än 1 timme innan jag tog ut henne till starten i LC 90 cm.
Hon kändes jättefin igen och vi hade en bra framridning och framhoppning.
Hon är så snäll och ärlig, hoppar alla hinder utan problem, är så glad att jag har henne.
Vi klarade alla hinder fram till sista i grunden, då fick vi ett pet på en bom så tyvärr ingen omhoppning.
Men jag är jättenöjd ändå med en fin runda på finaste Kiss Me. Tid 65,9 och 4 fel och hamnade på plats
9 av 21 starter.... så synd på petet på sista hindret
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tova ♥

Jättesnygg outfit, det ser jättefint ut! :D

Svar: tack! snällt
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-09-29 @ 10:07:30
URL: http://www.tovaeivinson.se
Postat av: Erika Pettersson

Snygg outfit :)

Svar: tack så mycket!
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-09-30 @ 10:48:33
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Emma

Vilken fin ponny och vad bra sits du har! Ser stadigt ut :)

Svar: Vad snäll du är :)
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-10-07 @ 00:37:44
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0