Provridningarna

Som jag sa,i fredags var jag ledig från skolan. Jag, Sara (tränare på klubben) och Stina åkte till Rättvik och provred 2 C-ponnysar till ridklubben som skulle gå med på ridskolan.
 
När vi kom dit kollade vi runt lite och sedan kom ponnysarna. (Ägaren körde dom till Rättviks ridklubb)
 
Hon öppnade "lastbilen" och där stog två små söta ponnys!
 
Båda två var 6 år gamla.
Dom var import fr Irland.
 
Vi lastade ut båda två och sadlade och tränsade först den bruna (kommer inte ihåg vad den heter) och sedan fick ägaren rida lite. Hon red i alla gångarter och tog nått litet skutt. Han såg väldigt pigg ut och var mycket på.
 
Efter ett tag fick jag hoppa upp. Jag red i alla gångarter. Han var pigg men lyhörd i trav och skritt. I galoppen blev han stark. Han hade svårt att gå på böjda spår då han gått jakt i Irland. Och när dom går jakt är den nästan bara rakt fram Men han var snäll i hantering osv.
Vi fick en tanke av att han skulle bli stark/pigg till ridskoleelverna men det kunde man lägga tid på och försöka träna bort lite.
 
Vi gjorde i ordning den gula ponnyn,Edie. Ägaren red den också och tog nått skutt.
Sen hoppade jag upp. Hon var som en ängel. Pigg och framåt. Mjuk att rida och väldigt lyhörd. Bara jag lutade mig tillbaka och "krama" lite i tygeln sakta hon in. Tog också ett litet språng. Hoppade mjuk och fint!
Edie var jätte snäll i hantering och gjorde allt rätt. Hon hade också svårt att gå på böjt spår,eftersom hon också gått jakt,men hon hade lite lättare en den bruna. Edie hade lite svårt med att fatta galopp då hon gjorde lite "släng trav" in i galoppen..Men det är nått vi kan träna bort.
 
Efter jag ridit red också Sara båda ponnysarna. När vi var klara med ridningen kolla vi lite papper osv.
 
På vägen hem hade alla tre Edie som favorit;) Men båda ponnysarna var absolut snälla och fina! 
 
Vi pratade  med Marika och berättade om ponnysarna. Och nu står Edie på klubben som kom i tisdag kväll,igår alltså.
 
Här får ni en bild på hon:)
 
/ Jossan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0