Långritt

Okey, vi red långt idag, men jäklar vad bra runda det var. Det tog typ 2 timmar,inte så lång tid då vi tog de lungt. Jag red med Moa som har häst i ett stall nära vårat stall i Österå.
Men iaf. Vi skrittade mest,travade lite olika sträckor och galopperade mest i uppförsbackar.
Vi skrittade från Österå över mot Jungfruberget, där mötte vi upp Tilde-Amigo och Maja-Neron som kom från Hälla. Vi red förbi teletornsbacken och ner för den. Red till Åsbobacken och fortsatte uppåt. Tilde och Maja svängde av möt Hälla igen och jag och Moa fortsatte runt så vi kom hem. Vi red upp på berget på Lugnet, ner mot Jungfruberget och sedan mot Österå igen. Mysig,rolig och härlig tur i det fina och varma vädret med goa vänner-kan inte bli bättre! Ny har jag ju även lärt mig en ny bra väg,kul!
Tog lite bilder i byn hemma i Österå igen,  stallet ligger nära sjön så de är fint när det är kvälls sol ute:)





Nu på kvällen drog jag och Casandra ut på en springtur runt sjön efter att ha haft städdag i stallet i 5 timmar och efter det ridit långt + springturen, intensivdag. Skönt att va hemma nu😅
/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0