tränat med maya

Idag var jag och Maya ihop på banan och tränade.
Tränade på att få igång en bra galopp på Kiss Me. Satt ner i sadel och red henne framåt. Upp med huvudet och fram så hon inte sprang med det ner i backen. Hon gjorde lite protester när jag sa att hon skulle FRAM, men då fortsattte jag och efter en stund gav hon sig och blev väldigt energisk och pigg.
 
Vi började hoppa på små kavalettis. Vi ställde tre kavalettis på medellinjen så vi red i åttor och lite volter , bytte galopp över dom osv. Vi hade ett litet kryss på medellinjen fast åt andra hållet. Så vi red från C till A och i mitten skuttade vi över krysset. Det var en travbom framör och sedan krysset. Så vi red i trav in över hindret. Vi la upp krysset till ett räcke på kanske 80 cm. Kom på det några gånger i trav. Sedan höjde vi till typ 90-100cm, Hoppade det några gånger också till det kändes bra. Jag tycker det är mycket svårare att travhoppa, jag får liksom inte lika mycket balans som när vi hoppar i galopp, då känns det mer "naturligt". Haha, men det är bra träning för oss båda!
 
Mamma var även med och tog några pics!
 
 
 
 
/Jossan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0