Lisa Minelli

I söndags var jag med Maya och provred en C-ponny. Ponnyn skulle stå på Leksands ridklubb som ridskoleponny.
Vi åkte halv åtta på morgonen och var väl framme vid ca halv tre. Då hade vi stannat till i Gränna(polkagrisfabriken)
och hunnit en sväng upp till stallet innan vi åkte och släppt ut Maya s hästar.
 
Möttes i Jönköping av en jätte gullig ponny. Lisa Minelli (Lisa) heter hon.
Jag hoppade upp och red en liten stund. Vi hade sett filmer på henne och hon verkade jätte snäll.
Det är en barn familj som haft henne. Även fast hon bara är 6 år så är hon jätte lugn,trygg och snäll!
 
Red Lisa i alla gångarter och hon var hur snäll som helst, det är det viktigaste om man ska vara en ridskolehäst. 
 
Vi tog med lilla Lisa hem och körde henne till LRK. Kom dit ca tio på kvällen då gick jag en stund med henne. Sen fick hon gå in i sin nya box med lite mat och sova. 
 
Såklart hälsade jag på Junior som jag ridit två sommrar uppe i Leksand. 
Han kommer gå i pension inom kort tid. 
Får åka med Maya upp nån dag när hon jobbar på LRK och hälsa på igen.
 
Klickade även lite kort under dagen!
I Jönköping var det fint väder och inge snö, kändes som vår!











 Sötisen!
 
/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0