Annica träning

Igår red jag för Annica. 
Jag värmde upp KM och gjorde henne mjuk. När Annica kom fick hon hoppa upp och känna på henne lite.
Hon gjorde mycket galoppfattningar eftersom hon är svag i dom. Tillslut lyssnade hon jätte bra och var fin.
Då fick jag hoppa upp och vi gjorde samma sak. När vi ska fatta galopp går jag in på en volt vilket gör att KM inte kan länga sig och komma ur formen. Det blir liksom automatiskt. KM var lydig och fin. 
 
Sedan gick vi över till trav och tränade skänkelvikningar. KM var lite trött så hon la av lite i själva skänkelvikningen. Hon segade till och små/seg trava. Så då varjerade vi lite med att flytta på långsidorna. flytta 5 steg,rakt fram,flytta 5 steg,rakt fram osv för att få henne lite kvickare. Det hjälpte lite, hon blev mer effektiv i skänkelvikningen!
 
KM gick i en avslappnad och rund form hela passet. Både är nöjda:)
 
Lite mobilbilder
 
 
 
/Jossan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0