träna

Igår var jag med Maya och red.
Jag brukar rida Nisse och Daze, men när jag tog in Nisse så hade han tappat båda skorna bak.
Tog ut honom igen och tog in Elsa istället och Maya red Lillan.
Elsa är snäll men rätt pigg att rida, gör inget dumt men kan va lite stark.
Sedan byte jag häst till Daze, då red Maya på Lades. Fick hålla ett snabbt tempo i galopp för att hinna med dem ;)
På söndag åker jag med igen, alltså imorgon. Då har Nisse fått på skorna igen och vi ska köra dem till ridhuset.
 
Eliza tog ut Kiss Me på banvallen igår. De intervall tränade, 2 min galopp och 1 min skritt bla, de var ute ca 1,5 timme. Kiss Me va jätteduktig hälsar Eliza, inte ett enda bocksprång utan de kunde rulla fram i fin samlad galopp även på hemvägen. Eliza kommer om hon vill få ta ut henne dit för galoppjobb på fredagar. Eftersom hon stått som ridskolehäst så kommer hon ju inte ut dit så ofta och då brukar hon va lite smått crazy och bocka sjukt mycket. Men om vi kan få det till en vana nu under de 2 sista månaderna på klubben så kommer det bli mycket enklare för mig att rida under våren ute då det brukar vara hennes värsta tid och de flesta som rider får smaka grus ;)
Sedan kommer hon ju att bli van eftersom hon kommer att ridas ute hela våren sommaren och hösten, då kommer ju träningar i ridhus bli då & då.
 
Idag på eftermiddagen ska jag rid för Annica Noren igen. Det ser jag fram emot, efter jag red förra gången så har vi ju hittat och behandlat en revbenslåsning. Gett laser och akupunktur. Hon har även kommit ut flera ggr och tränats långpass i galoppen där hon är rätt svag.
Skriver ikväll om hur träningen gick.
 
/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0