det känns inte så bra

I helgen kommer Madde att rida Kiss Me och Jossan ska trimma med Daze.
På torsdag nästa vecka är det kvällsdressyr i Svärdsjö för dem.
Jag var ut igår och fixade i stallet och tvättade Kiss Me och bara myste lite, hon fick vila.
De stod inne på dagen och har vart ute inatt igen.
Vi börjar nu rida henne på böjt spår efter 4 v rakt på.
Tyvärr kan hon inte sätta under sig och stundtals känns hon halt och hon rör sig väldigt stelt bak.
Tid är bokad om ca 1 månad men skulle det visa sig att det inte går så får vi ringa tidigare.
Hon har slagit lite mot skänkel också och varit väldigt seg och inte velat gå fram, några dagar har hon haft lite mer bjudning.
Men tyvärr ska det ju inte bli sämre under igångsättningen eftersom hon är behandlad utan hon ska ju kunna gå och ridas för de hon är tänkt. Men nu verkar det inte ens som att vi kommer komma dit.
Alla undrar hur hon kan få gå kvar, en ponny ska ju inte behöva ett spö på eller från marken för att vilja gå fram, de måste ju ha viljan att trampa på. 
Vi känner på oss att det inte är så bra.
Det är en sak att va lite tjurig men man ser på hennes bakben när de rider att hon inte kan och vill, sedan efter en 30 min så värmer hon ur smärtan och det blir lite bättre.
Vi trodde kanske att dressyren skulle gå men nu verkar det inte ens möljigt så att hon kommer tbx och kan ridas och tävlas en period känns inte aktuellt.
Jag ska filma när de rider på banan nått pass så jag har det att visa hur hon går fram uppsutten.
Vi ser ju nu på gamla filmer hur stelt hon går med bakkärran, och att vi stått med longerspö på mitten för att få fram henne. Det är ju inte klokt! Kiss Me stannar backar och slår mot spö och skänkel. Dessutom när hon vänt sig och försökt sparka undan de som åkt av henne, det är ju inte ett normalt beteende. Hon har ju haft ont och försökt få bort dem.
Vissa dagar kommer mycket tankar och funderingar om det som vart och framtiden.
Allt känns så ovisst ändå vet  vi ju att det inte håller.
Men innan man har det bekräftat så känns det så jobbigt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika V

Hej! Jag har inte läst denna blogg men jag snavade över den när jag skulle kolla vad som hände med Kiss Me van de Bonte. Jag såg henne till salu på Hästnet som nyss inriden och då var hon ganska mörk (hon måste ha ljusnat i pälsen en del). När vi skulle byta ponny för en tre-fyra år sedan hade vi nog tittat på Kiss Me om hon stått närmare då jag tyckte det var en så fin modell på ponny.

Vad tråkigt att hon verkar ha ont någonstans. Har ni kollat rygg och bog?

Svar: jaha där ser man!vi köpte henne som 5 åring.
hon har långt gången spatt på båda bakbenen och det är aktivt med pålagringar tyvärr
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2014-07-25 @ 10:26:31
URL: http://www.magicblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0