Härliga vårdagar

Nu är det verkligen varmt och fint väder, äntligen vår!
 
Igår kväll red jag Kiss Me ute på stora banan i kvällssolen. Det var jätte härligt! Therese Blank var med och hjälpte mig, jag red henne i en lagom form. Jag hade henne inte jätte kort och hög men inte lång och låg. Det gick jätte bra!
Jag red även igenom Lb:1an eftersom jag tävlar idag.
Kiss Me var fin genom hela pogrammet men var liiite seg. Men Therese och mamma sa att det inte syntes. Det är nog jag som rider som känner när hon segar till lite. Annars var träningen toppen! Tack snälla Therese för hjälpen!
 
Kiss Me fick en dusch efter passet. Första duschen för i år! Hon har ju haft väääldigt mycket kissfläckar och vart allmänt skitig. Så är det när man har en nästan vit häst. Då är det borstar som är till hjälp, haha. Brukar ibland få stå och borsta en timme på henne. Jag vill inte ha en lortig häst;)
 
Menmen, nu blev hon ren och fin. Hoppas hon låter bli att rulla sig i hagen. Den var lerig igår och när jag hämtade henne i hagen var hela hon lerig förutom där täckat sätt då. Och idag startar jag 14.55 så Kiss Me går ute i hagen på förmiddagen, hoppas hon inte rullar sig:(
 
Här är några bilder från kvällsdressyren igår. (Det kommer bilder från idag när jag tävlar också, mamma tar med kameran)
 
 
/Jossan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0