hopptävling

Är äntligen hemma efter en lång dag!
Tog hem 2 rosetter av 3 starter, och den rundan det inte blev någon rosett i behöver vi inte ens nämna;) hahah

Första rundan-30 cm clear round Daze

Bara för träningens skull. Daze har inte varit igång och hopp/dressyrtränat sen i sommras, därför vet hon inte riktigt hur hon ska hoppa över hindren. Hon brukar     
överhoppa de första sprången sen hoppar hon bra! Daze har även bara varit riden i 1&1/2 år då hon bara gått som avelsto innan. Hon är en jätte bra ponny!
Vi kommer att starta lite pay and jumps och bli lite mer rutinerade.
Vi blev iaf felfria med fina språng! 


Andra rundan-70 cm A:0 stilbedömning Kiss Me

KM var pigg och framåt men inte "busig". Det är bra när hon är så.
Hade bra galopp och kontroll, gäller bara att jag måste få upp och ihop henne men samtidigt inte tappa galoppen. Det är något vi får fortsätta träna på.
Vi nollade och kom på en 3:a placering.
Duktig ponny

Sista rundan-80 cm A:0 A:0 Kiss Me

Hahah! Kan börja med att säga att jag hade noll koll på hur banan va. Hade precis lärt mig banan med 12 hinder sen 
hade dom byggt lite fel... Så blev en liten ändring i mitt huvud vilket inte va så bra, blev typ ett frågetecken.. Haha jaja försökte få in den hyfsat iaf.
Kiss me hade bra galopp som i förra klassen.
Första hindret blev slarv pet, glömde bort tvåan, rev 3an och såg 8an i sista sekund så gjorde en volt. Jaja får träna på styrningen och minnet lite;)
/jossan









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0