Pay and Jump

50 cm- Daze
Lugn runda. Trava hela banan, konsentrerade mig på att rama in och ta bra vägar. Daze va duktigt och vi blev felfria!
 
80 cm- Kiss Me
Tog ut henne från transporten och hon var lugn, framtills vi skulle ta på utrustning. Hon kunde inte stå still och skulle kolla på allt och alla. Var på tårna och stressad. Blev less på henne men Maya ledde mig ner till framridningen. Jag travade och galopperade på utebanan. Hon var lugn då, inget bus. På framhoppningen var hon som hon brukar. Lång och seg. Men inne på banan, då kunde hon korta ihop sig lite mer och ha en explosiv och bra galopp! Weeei* felfria och nöjda. 
 
90 cm- Kiss Me
Kiss me var lite lång, men hade rätt ok galopp. Kom bra in på hinder nr 1, tvåan och trean la jag henne för nära. Efter trean rev hon en bom och "dök" efter hindret. Jag tappa balansen och KM  stannade till. Det hände snabbt, jag ramlade av över halsen och ner på svanskotan och sedan blev det typ 3 kullerbyttor, KM sprang iväg och kände sig fri. Jag var påväg att resa mig och då kände jag smärtan. Ni vet när det bara dunkar sådär som det blir när man landar på svanskotan. La mig ner och de kom massa folk. Tog det rätt lungt men kunde inte resa mig eller ändra ställning. Personalen sa att det var lika bra att ringa ambulans. Den kom och dom spände fast mig på bår osv. På akuten kollade dem mig. Dom röntgade inte. De sa att dom ändå inte kan göra något om svanskotan är bruten. Men när jag kunde ställa mig upp och gå så fick vi åka hem. Just nu vet vi inte om svanskotan är av eller inte. Men jag tycker inte det känns som det utan det känns som om jag fått en smäll och har ont och är öm. Ska helst inte rida på ett tag, men de sa att jag får känna efter själv. Kan ha ont från 2 dagar till 2 månader beroende på vad de är. Menmen, är nöjd ändå, Kiss Me skötte sig bra!
 
Skönt att man har snälla stallkompisar som hjälpte pappa tillbaka med KM, lastade in och av och pysslade om henne, tack<3
 
Mamma tog lite bilder:
 
 
 
 
 
 
/Jossan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0