ständigt dåligt samvete

När man vet att ens älskade ponny inte kommer finnas kvar....
När man vet att hon inte kommer bli bra
Men man vet inte hur länge hon blir kvar
Huvudsaken är att hon inte har ont
Hon har säkert inte ont av att stå på en grön äng och äta gräs
Men hon visade tydligt inann hon fick vila och behandling att hon inte var ok
Hon försökte och lyckades på sitt vis säga att jag är inte ok, nått stämmer inte,jag har ont
Jag är glad för att vi kollade
Jag är glad för att vi slutade fighten och förstod
Jag är ledsen för hennes skull som jobbat länge nog
Du skulle ha vart tydligare kan jag känna, men då hade någon kanske gjort sig illa
Tänk om våra djur kunde tala, ialla fall ibland
Tänk om man hade vetat
 
Nu kommer tårar igen
Men det här är till dig
Vi älskar dig, har alltid gjort
Vi har älskat dig fast du sprängt hagar, slängt av Jossan och andra som vantar
Vi har älskat dig fast du bockat som en rodeohäst
Vi stod alltid ut, för mellan allt bus så var du så snäll som en hund
Du gav så mycket tillbaka och nu skulle vi ge dig tillbaka all kärlek som vi har
Men den tiden får vi inte
Vi fick 2 månader för oss själva efter flytten
Fölåt för att du inte fick komma förr
 
Du kommer alltid ha en stor plats i vårat hjärta 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

❤️❤️

2014-05-27 @ 18:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0