Tävling insjön igår

Igår var vi i Insjön och tävlade.
Hade bara med mig Daze.
Startade först en clear round,60cm.
Hon va fin på framhoppningen och var väldigt pigg!
 Inne på banan så var hon också fin, men tyvärr "stannade" vi ut oss. Hon vägrar inte utan bara smiter/springer förbi. Gjorde omstart och vi kom runt felfritt. Jag måste rida hela tiden ända tills hon hoppar. Jag brukar trava in på hindrerna för att ha kontroll, då rider jag hela tiden, är på med benen och smackar. Daze är inte tittig utan hon behöver bara lite stöd så hoppar hon. Men när jag travar in så bjuder hon dom sista metrarna framför hindret och då slutar jag att rida och då smiter hon ät sidan. Så efter första rundan igår sa Maya till mig att jag måste rida ända in i slutet så hoppar hon. Och det tog jag åt mig till laghoppningen 70cm. Ramade in på varenda hinder och då gick det utan problem. Hoppade allt utan att ens titta eller bry sig. Alla i laget var felfria och vi tog hem vinst! Jätte kul och är super nöjd då jag och Daze inte ens hoppat  70 cm förut.:) 









/Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0