Ingen vanlig dag....

Igår slutade jag jobbet 14:00. Mådde som vanligt, kände inget konstigt när jag gick från jobbet. Men på väg upp mot Slätta började jag må illa. När jag närmade mig fritids där jag skulle hämta Norah så ringde jag in och bad Norah klä sig och komma ut på vändplan. Jag blev snabbt sämre och kände att det här kommer inte gå vägen. Jag vart kallsvettig yr och mådde så illa att jag va på väg att lägga mig ute i snön. När Norah hoppade in i bilen sa jag bara - gumman det här går inte, mamma mår dåligt...jag kommer svimma!
Efter det blev det svart.
Foten la sig på gasen i botten och bilen vrålade. På nått jäkla vis måste jag ha växlat ur och lagt i handbromsen trots att jag inte kommer ihåg det.
Norah vart så klart jätterädd när hon inte fick liv i mig, hon sprang ner till fritids och där hade personalen sett bilen och att Norah kom. De kastade på sig skor och sprang ut. En av dem tog hand om Norah och ringde Jojo och den andra ringde 112. 
Ambulansen kom och de tog in mig till akuten.
 
Norah var skärrade och ville inte följa med sin pappa dit, de gulliga på fritids tog med henne in och åt mellis och pratade.
På akuten togs det under många timmar mycket prover och ekg, de fylldes rör med blod ur båda armarna och alla tänkbara tester gjordes.
Jag har ett sjukt lågt blodtryck på 48/95, vilket inte är så bra, dessutom är blodvärdet dåligt och jag kommer nog få järn injencerat för att få känna mig lite piggare. Doktorn rekommenderade sjukskrivning och att ta det lungt och lyssan noga på kroppen. Det är inte så vanligt att man svimmar i sittande läge, men med det här dåliga blodtrycket kan det bli så även då. 
 
Jossan som var i slalombacken blev såklart orolig när hon fick veta vad som hänt, men med ett lungnande samtal av pappa och kompiskramar och kakor i sängen hos Tilde så kunde hon slappna av lite grann.
Framåt kvällen hämtade mormor henne och hon fick vara där tills vi kom hem eftersom hon inte ville komma till sjukhuset. 
 
Nu är det vila och ett lungt tempo som gäller, och doktorn ville helst inte ha mig bakom ratten tills mina värden ser bättre ut. Så nu får Jojo agera privatchafför;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hu, Therese, vilken hemsk historia! Och vad DUKTIG Norah var! Hälsa henne det från mig! Kram!

Svar: ja hon va en liten hjälte <3
Josefine/Therese Yakoub/Hillbom

2013-02-27 @ 08:35:46
URL: http://axivi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0